* Šejh Abdur-Rahman es-Sa'di:
"Onaj ko ostvari tevhid u potpunosti tako što će srce ispuniti imanom, tevhidom i iskrenošću, pa sve to potvrditi svojim djelima i u potpunosti se pokoriti Allahovim naredbama, i to dobrovoljno, iz žudnje i čežnje ka Allahu, još sve to ne zaprlja ustrajavanjem grijesima - taj će uću u Džennet bez polaganja računa i biće od onih koji će preteći druge u ulasku i zauzimanju mjesta u Džennetu."
(El-Kavlus-sedid, str. 26)
* Šejh Abdur-Rahman es-Sa'di:
"Ne postoji ništa da ima tako lijepe posljedice, te raznovrsne vrijednosti i vrline, poput tevhida. Zaista, svaki hajr na dunjaluku i ahiretu nije ništa drugo do samo jedan od plodova tevhida i njegovih vrlina."
(El-Kavlus-sedid, str. 19)
* Rekao je šejh Mešhur b. Hatim el-Harisi:
"Vjernik koji želi biti jak u vjeri ne može sebi dopustiti da njegovo poznavanje i učenje Kur'ana i sunneta bude slabo."
* Imam Ebu Bekr Muhammed b. el-Husejn el-Adžurri, rhm, je rekao:
"Ni jedan lijep govor nije ljepši od govora o tevhidu, niti je ijedno dobro djelo bolje od obavljanja farzova."
(Kitabuš-Šeri'a, 2/632)
* Neki čovjek upitao je Imama Malika b. Enesa, rhm, o tome da uđe u ihrame i zanijeti obred hadždža ili umre prije mikata, pa mu je rekao: "Bojim se za tebe fitne (smutnje)!" Na to mu čovjek reče: "A kakva je fitna u tome? Pa to je samo dodatnih nekoliko milja u pokornosti Allahu (pod ihramom)!" Na to mu Imam Malik odgovori: "A zar ima veće fitne od toga da misliš da si počašćen djelom kojeg nije radio Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem!?"
(Ibn Tejmijje, Medžmu'ul-fetava, 22/223)
* Šejh muhaddis Abdul-Kadir el-Arnaut, rhm, često bi govorio ove dvije rečenice:
"Dajte svakom njegovo pravo i stepen koji mu pripada" i "Nema pretjerivanja niti popuštanja"
* Šejh muhaddis Abdul-Kadir el-Arnaut, rhm, je rekao:
"Ako pitaš o mom mezhebu, koji je, onda znaj da sam ja sam musliman, vraćam se Allahovoj plemenitoj knjizi, sunnetu Allahvog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i govoru imama ummeta s dokazima, radim po mišljenju koje je najjače i kojeg su preferirali učenjaci sljedbenici menhedža ispravnih prethodnika (selefus-salih)."
(Mevsu'atu mevakifis-selefi fil-akide, 10/567-568)
* Ibn Redžeb:
"Ona djela koja su radile prve tri odabrane generacije su istina a sve ostalo je laž.”
(al-Djami', str. 138)
* Šejh dr. Sefer b. Abdur-Rahman el-Havali, hafizehullah, je rekao:
"Jedini izvori istine, kada je u pitanju akida (vjera), su Kur'an i Sunnet, onako kako su ih shvatili ispravni prethodnici. I radi toga, povratak na ta dva izvora, uz ispravno razumijevanje, jedini je put istine i staza spasa."
(Usulul-fireki vel-edjan, str. 13)
* Imam Ibnul-Kajjim, rhm, je rekao:
"Istina je, doista, jedna, a to je Allahov Pravi put, mimo kojeg nema puta koji vodi ka Njemu, dželle šanuh, - a to je da se samo On obožava, koji nema sudruga, i to onako kako je propisao na jeziku Svoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem; a ne s prohtjevima, novotarijama i putevima osoba koje su napustile ono s čime je Allah poslao Svoga Poslanika od upute i vjere istine; za razliku od puteva zablude koji su mnogi i krivudavi..."
(Idžtima'u džujušil-islamijje, str. 43)
* STRPI SE NA SLIJEĐENJU SUNNETA... Imam Ebu 'Amr el-Evza'i, rhm, je rekao:
"Strpi se na slijeđenju Sunneta. Zaustavi se na istom mjestu gdje su stali ispravni prethodnici. Reci ono što su rekli i suzdrži se onog čega su se suzdržali. Slijedi put ispravnih prethodnika, jer, dovoljno ti je ono što je njima bilo dovoljno."
(El-Lalekai, Šerhu Usuli 'iatkad, 1/104)
* Hafiz Ibn Redžeb el-Hanbeli, rhm, je rekao:
"Onaj ko bude živio sa Allahom, lijepo će živjeti, a onaj ko bude živio sa strastima, puno će letjeti (biće rastrešen)."
(Šerhu hadis lebbejkellahumme lebbejk, str. 60)
* Šejhul-islam Ibn Tejmijje, rhm, je rekao:
"Grješnici, oni koji priznaju svoje grijehe, manje su štetni po muslimane od novotara koji uvode novotarije u vjeru i radi tih novotarija ohalale da se kazni svako ko se s njima raziđe."
(Minhadžus-sunne, 5/154)
* Od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Neka niko od vas ne hoda u jednoj papuči, neka ih skine obje, ili neka ih obuče obje."
(Buhari, 5856; Muslim, 2097)
Jedan mladić je upitao šejha Ibn Baza, rhm, nakon predavanja o ovom hadisu rekavši: "Šejhu, nekada se desi da papuče ispred vrata budu udaljene jedna od druge, pa da li je dozvoljeno da obučem jednu papuču pa napravim u njoj par koraka do druge?" - a šejh mu odgovori: "Sine, ako možeš da ne pogriješiš prema Allahu i jedan korak, potrudi se."
* Imam Ahmed, rahimehullahu te'ala, rekao je:
"Ako želiš da ti Allah neprestano daje ono što voliš, onda i ti Allahu neprestano daji (ibadet) ono što On Uzvišeni voli!"
* Imam Ibnul-Kajjim, rhm, je rekao:
"Onoga koji je stvoren za Dženneta, njega neprestano obasipaju pokloni u vidu tegoba; dočim, onaj koji je stvoren za Vatru, njega neprestano obasipaju pokloni u vidu strasti."
* Imam Ibnul-Kajjim, rhm, je rekao:
Osnova ( glavni razlog ) popuštanja u vjeri su: TAJNI GRIJESI, kao što je osnova ( glavni razlog ) postojanosti i čvrstine u vjeri: TAJNI IBADETI
* Šejh Salih el-Megamisi:
"Uzvišeni Allah voli da rob kada Ga doziva objedini kod sebe dvoje: da rob iskaže svoju potrebu za Allahom i Allahovu neovisnost o njemu!"
* Šejh Salih el-Megamisi:
"Ničim bolje se ne postiže Allahovo dobro i Njegova milost kao što se postiže iskrenim nijjetom za kojeg zna jedini Allah."
* Ibnul-Kajjim, rahimehullahu te'ala, rekao je:
"Ko želi da očisti svoje srce, neka Allahu da prednost nad svojim strastima i prohtjevima."
* "Veliki broj ljudi danas misle da je uspjeh vezan za inteligenciju čovjeka, ili za poznavanjem svjetske ili lokalne politike, ili mnoštvom kojekakvih informacija... Uzvišeni Allah nas obavještava da će uspjeti onaj "ko Allahu dođe sa čistim srcem", onaj "ko svoju dušu očisti", a sve ovo se postiže korisnim znanjem iz Kur'ana i Sunneta, a prije svega ispravnim poznavanjem TEVHIDA!"
* Kaže šejh ibn Usejmin:
"Jedan obični čovjek mi je ostavio vassijet rekavči: "O sinko, uvijek širi znanje, i čak kada sa nekim piješ kafu,ili rucas, ili slično tome, i nikada nemoj biti na nekom sijelu a da onima koji sjede ne pokloniš makar jednu meselu-vjersko pitanje!"
Kaze šejh ibn Usejmin dalje:
"Ovo mi je ovaj čovjek ostavio u emanet, a ja ga ostavljam vama, jer je ovo koristan savjet."
* Čuo sam našeg uvaženog šejha Abdu Rahman el-Berraka, u mekanskom haremu, gdje o vrijednosti zikra "la ilahe illallah" kaže;
"-od izgovora i ponavljanja ovog zikra licemjeri nemaju nikakvu korist,
-griješnici imaju malu korist,
-a pravu korist ovog zikra imaju i osjete samo bogobojazni"
* Šejh Zekerijja el-Ensari, poznati šafiski pravnik, nema seneda u šafiskom fikhu, niti i jednoj hadiskoj zbirci, niti u kiraetima, a da ne idu preko ovog alima, živio je preko 100 godina! Kada je doživio 100. i dalje je klanjao stojeći, pa su mu govorili: "zašto ne klanjaš sjedeći ? Pa je odgovarao;
"Ne želim svoju dušu da učim ljenosti!"
* Rekao je ibnu-l-Dževzi:
"Ahiretski mehr je lahak - iskreno srce i jezik koji čini zikr."
* Ibn Redžeb:
"Bilo je rečeno Ibn-ul-Mubareku da ukratko predstavi lijep karakter sa jednom jedinom rečenicom. On je rekao: Ne ljuti se.”
(al-Djami', str. 179)
* Šejh AbdulAziz et-Tarifi:
"Oni žele da ograniče islam samo na lijepo ponašanje(moral) a ne vole spominjeti islamske propise i njegove granice, iako je svaki konflikt koji su Poslanici imali sa nepravednicima bio u vezi propisa(ahkama), Kaže Uzvišeni: "To su Allahove granice, pa ih ne prelazite."
(prevod značenja Bekarah, 228)
* Šejh AbdulAziz et-Tarifi:
Najbolji zikr za grešnike (Allahu oprosti) ( أستغفر الله )
Najbolji zikr za nemarne (subhanallah) ( سبحان الله )
Najbolji zikr za svako stanje (la ilahe illellah) ( لا إله إلا الله )
* Šejh AbdulAziz et-Tarifi:
"Namaz je težak onome ko nema skrušenosti(poniznosti) u njemu, a skrušenost je teška onome čije je ubjeđenje u Allaha slabo. Kaže Allah: "To je doista teško, osim poniznima(škrušenima), onima koji su uvjereni da će se sresti sa Gospodarrom svojim..."( prevod značenja, Bekarah,46)
* Šejh AbdulAziz et-Tarifi:
"Ko bude tražio od Allaha nešto od dunjaluka neka prije dove počne sa traženjem oprosta i pokajanjem, jer grijesi sprečavaju primanje dove i odgađaju njeno primanje. Sulejman, alejhi selam je tražio oprost za grijehe od svoga Gospodara prije nego je tražio vlast: "Gospodaru moj, oprosti mi i daruj mi vlast kakvu niko, osim mene, neće imati!" (prevod značenja, Sad,35)
* Šejh AbdulAziz et-Tarifi:
"Traženje oprosta je od največih uzroka koje učvršćuju na istini i uzrok koji donosi rizk (nafaku,sredstva za život). Kaže Allah na jeziku svoga Poslanika: "O narode, tražite oprosta od vašeg Gospodara, zatim mu se povratite, On će vam s neba slati obilnu kišu..."
* Šejh AbdulAziz et-Tarifi:
"Sreća i uputa su bliski jedno drugom, kad god se poveča uputa poveča se i sreća, pa svaka sreća bez upute je trenutna i ona će nestati(ne traje). Kaže Allah:" Pa ko bude slijedio uputu Moju neće zalutati i neće nesretan biti"(prevod značenja, Ta-Ha,123)
* Šejh AbdulAziz et-Tarifi:
"Jusufu alejhi selam je dato da izabere između iskušenja u vjeri (zinaluk) i između iskušenja u dunjaluku (zatvor). Pa je rekao: "Gospodaru moj," draža mi je tamnica od ovoga na šta me one navračaju (blud)." (prevod značenja, Jusuf, 33)
Zato što je sigurnost vjere preča od sigurnosti dunjaluka!"
* šejh Muhammed Yaqub:
"Smatram da jedan od najlakših načina ulaska na vrata dženeta, ČISTOTA PRSA PREMA MUSLIMANIMA."
* šejh Sulejman el-Ulwan:
"Na čovjeku je da što više izgovara..." لا إله إلا الله "...jer je to najbolji zikr."
* Šejh Abdur-Rahman es-Sa'di Es-Sa'di:
“Postoje dvije vrste Allâhove bliskost, to da je On blizu svojih stvorenja sa znanjem i da je blizu Svojih robova kada im se odaziva na molitve."
(Tejsir-ul-Kerim; str. 87)
* šejh AbdulAziz et-Tarifi:
"Sve što tvoje čuvanje Allahovih naredbi bude veće time će se Allahovo čuvanje tebe povečavati."
* šejh Sulejman el-Ulvan:
"Onoliko koliko budeš pomogao vjeru toliko će te podpomoći Allah i koliko budeš veličao Allaha toliko će tebe isto veličati duše. Kaže ibnul-Qaijjim: "Nagrada je srazmjerna djelu."
* šejh Sulejman el-Ulvan:
"Od najvecih uzroka koji čine grudi širokogrudnima jeste SADAKA."
* šejh Muhammed Husejn Jakub:
"Ako se srce zaposli Allahom neće se zaposliti strastima."
* šejh Muhammed Husejn Jakub:
"Želim uputiti savjet mladićima koji koriste facebook i njima sličnima.... Neka vaša briga bude pomaganje Allahove vjere. Pomaganje Allaha i Njegovog Poslanika...i ovo će vam koristiti na sudnjem danu bez sumnje kada sretnete Allaha, pa će te naći na vagi vaših dobrih djela statuse, riječi i djela(koje ste pisali) koje upučuju na Allaha, pozivaju na dobro i odvračaju od zla. OVO JE VAŽNO I OVO JE NAM JE OBAVEZA."
* šejh Muhammed Husejn Jakub:
"Namaz je stub vjere.Ko izgubi vezu sa ovim stubom, pa takav je izgubio vezu sa svojim Gospodarom. jer namaz je veza između roba i njegovog Gospodara."
* Šejh AbdulAziz et-Tarifi:
Ako kaže zapad(Amerika): "Mi nismo neprijatelji islama"! Ili oni lažu, ili mi nismo na ispravnom islamu?! Kaže Allah: "Ni židovi, ni kršćani, neće tobom biti zadovoljni sve dok ne budeš slijedio vjeru njihovu." (el-Bekara, 120)
* Šejh AbdulAziz et-Tarifi:
"Ljubav prema ibadetu je blagodat. Neće je Allah dati osim onome koga voli. Allah kaže: "Allah vam je vjerovanje omilio, i u srcima vašim lijepim prikazao.."(El-Hudžurat)
* Šejh AbdulAziz et-Tarifi:
"Allah će čuvati roba onoliko koliko rob čuva Allahove propise. Sve što tvoje čuvanje Allahovih naredbi bude veće time će se Allahovo čuvanje tebe povečavati."
* Šejh AbdulAziz et-Tarifi:
"Čuvanje namaza i naređivanje svojoj porodici istoga je od uzroka obskrbe i potpore na tome. Allah kaže: "Naređuj svojoj prodici namaz i ustraj na tome Mi ne tražimo od tebe obskrbu Mi te obskrbljujemo, a završnica pripada bogobojaznim."
* Šejh Hadžadž ibn Fahd el-Ađemi:
Od uslova primanja dove jeste, da tražiš od Allaha s ubjeđenjem da će ti se odazvati. U sunenu Tirmizije, sallallahu alejhi ve selem, kaže: "Tražite od Allaha ubjeđeni, da će vam se odazvati."
* Šejh Hadžadž ibn Fahd el-Ađemi:
Došlo je u hadisu: "Primjer vjernika je kao primjer pčele, ne daje osim lijepo." Kao što pčela ne daje osim med, tako i vjernik, neće izači iz njega osim lijepo u njegovim riječima i postupcima prema drugima."
* Imam Ibn Abdil-Berr, rhm, je rekao:
"Ono što je vjerodostojno preneseno od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ili ashaba, radijallahu anhum, to je znanje iz kojeg uzimamo vjeru, a ono što je uvedeno nakon njih, a nema utemeljenja u onome što se prenosi od njih, sve to je novotarija i zabluda."
(Ibn Tejmijje, Fetval-Hamevijje, str. 480)
* Imam Ebu Bekr el-Adžurri, rhm, je rekao:
"Ni jedan lijep govor nije ljepši od govora o tevhidu, niti je ijedno dobro djelo bolje od obavljanja farzova."
(Kitabuš-Šeri'a, 2/632)
* NEMA LIJEPIH NOVOTARIJA... Imām Mālik b. Enes, rhm, je rekao:
"Onaj ko u islām uvede novotariju i smatra je dobrom (lijepom), taj želi reći da je Muhammed, sallallāhu alejhi ve sellem, pronevjerio poslanicu, jer Allāh je rekao: 'Danas sam vam vašu vjeru usavršio...' (El-Māide, 3), pa ono što tada nije bila vjera, zasigurno nije ni danas vjera."
(Eš-Šātibi, El-I'atisām, 1/28)
* NE BOJ SE DUŠMANA... Kaže Šejhul-islām Ibn Tejmijje el-Harrāni, rhm:
"Allāh je zabranio mu'minima da se boje šejtanovih evlija (štićenika), a naredio im je da se Njega boje. A, strah od Allāha podrazumjeva da se radi ono što je Allāh naredio i ostavi ono što je On zabranio, te moli oprost za grijehe. E, tada će nestati belāja i doći pomoć protiv neprijatelja." (Medžmu'ul-fetāva, 8/164)
* POKAJMO SE OD GRIJEHA... Šejhul-islam Tekijuddin Ibn Tejmijje, rhm, je rekao:
"Neka se rob, nipošto, ne boji osim svojih grijeha. A, ako se neko od stvorenja okomi na njega, pa to se nije desilo osim radi grijeha, zato neka se boji Allaha i neka se pokaje od grijeha radi kojih ga je zadesilo ono što ga je zadesilo."
(Medžmu'ul-fetava, 8/164)
* DA SE NE ZABORAVI... Šejhul-islam Ebul-Abbās Ibn Tejmijje, rhm, je rekao:
"Prenosi se da je Uzvišeni Allāh objavio 104 knjige, a znanje svih tih knjiga sakupio je u 4 knjige, a te 4 knjige sakupio je u Kur'ānu, a znanje iz Kur'āna sažeo je u mufessalu (od sure Kāf pa do kraja), a znanje iz mufessala sažeo je u suri El-Fātiha, a znanje iz sure El-Fātiha sažeo je u ajetu: "Samo tebi činimo ibādet i samo od Tebe pomoć tražimo!" (El-Fātiha, 4)"
(El-Fetāval-kubrā, 2/223)
* Prije nego sljedeći put odlučiš da počiniš grijeh razmisli dobro o riječima Ibnul Kajjima, rahimehullah:
“Allahov rob neće počiniti grijeh a da sa njega neće biti oduzet blagoslov srazmjeran tom grijehu!“
* Katade, rahimehullah, rekao je:
" Kur'an vas upućuje na vašu bolest i vaš lijek. Vaša bolest su grijesi, a vaš lijek je istigfar."