Friday, October 31, 2014

Da li je Ehlu Sunnet wel Džemmat na Pravom putu ?

Pitanje:

Esselamu alejkum. Da li mi možete reći da li je ehlu sunnet wel džemmat na pravom putu i ko ga sačinjava i ko su selefije i zašto se oni dijele na još neke grupe a kažu da su jedini na ,,pravom putu,,?


Odgovor:

Alejkumusselam. Ehlu sunnet vel džemat su svi oni koji su na Uputi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovih ashaba (tj. na onome na čemu su oni bili) u znanju i akidi, na riječi i djelu, u adabima i ahlaku; a to je u stvari selef ovog Ummeta, tj. prve generacije i svi oni koji ih slijede u onome na čemu su bili do Sudnjeg dana. 

Nema sumnje da je Ehli sunnet vel džemat na pravom putu, čak šta više on je jedini na ispravnoj akidi, tj. na onoj na kojoj je bio Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovi ashabi. Ispravnost svih ostalih sekti se mjeri spram usklađenosti njihovog razumijevanja i tumačenja vjere spram sa akidom Ehli sunneta vel džemata. Za mua'tezile, kaderije, havaridži, eš'arije, maturidije i njima slične znamo da su skrenuli sa pravog puta (i to ne svi u istoj mjeri) baš zato što su se razišli sa akidom Ehli sunneta vel džemata. Dovoljno je časti nazivu Ehli sunnet vel džemat to što svaka sekta nastoji da se okiti njegovim perjem. A pravi prepoznatljivi znak pripadnosti neke grupe Ehli sunnetu vel džematu je njeno slijeđenje onoga na čemu je bio selef ovog ummeta.

Selefije su oni koji slijede selef ovog ummeta u onome na čemu su bili od vjere, a selef ovog ummeta su prve tri generacije muslimana od pojave islama. Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u rivajetu od 'Imran ibn Husajna, radijallahu anhu: "Najbolja generacija u mom ummetu je moja generacija (ashabi), zatim oni poslije njih a zatim oni poslije njih". (bilježi Buharija) 
Prema tome, one koje danas nazivaju selefijama oni nastoje da slijede prve tri generacije ovog ummeta. Pa tako te selefije danas predstavljaju Ehli sunnet vel džemat.

Podjela selefija je rezultat slijeđenja strasti, slijepog slijeđenja određenih ljudi, međusobne netolerantnosti, želje za isticanjem, pristrasnosti, sklonosti strančarstvu, različitog tumačenja nekih savremenih pitanja i slično, što se uglavnom vraća na ljudske slabosti i mahane a ne na samu akidu i menhedž. Tako ova podjela nije toliko pogubna kako bi se moglo nekome učiniti na prvi pogled. 
Ve billahi tevfik.

odgovorio: mr. Zijad Ljakić